fredag 2 juni 2017

Bokbloggsjerka 2 – 5 juni

På fredagarna arrangerar Annikas litteratur- och kulturblogg bokbloggsjerka. Så här lyder frågan den här gången:

"Hur ser det ut hemma hos er och vad har ni planerat för ”bokligt” i sommar (läslistor, bästa bok att läsa i hängmattan, böcker som ska få hänge med er när ni åker bort, etc.)?"

Det som är pågående läsning är ju förstås planerat den närmaste framtiden, och då ser det ut så här:


Caroline Erikssons senaste psykologiska spänningsroman Hon som vakar ser jag också fram emot i sommar.

Har sen precis upptäckt att Kristina Hårds bok Snösommar nu finns att låna som e-bok på det lokala biblioteket, e-böcker funkar inte så bra att läsa ute då man inte har e-ink, lite synd, men det kanske blir några regniga dagar också? 😊

Annars försöker jag nog lämna öppet för alla eventualiteter vad gäller det "bokliga", precis som vanligt alltså. 😉

Så här såg det ut hos oss idag: fin klar luft, svalt och skönt, ca 12 grader, sol och klarblå himmel. Liljekonvaljerna blommar, syrenens blommor är redo att slå ut, liksom midsommarblomstren. Maskrosorna blommar för fullt, oerhört grönt och vackert. 😍


Trevlig Helg!
💚


23 kommentarer:

  1. 12 grader är lite för kallt för mig, tyvärr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt okej för mig, men en 18 grader är väl det optimala. Om man får välja alltså. :D

      Radera
  2. Vacker äng och blommor, så grönt och fint nu. Ser ut att vara en trevlig bokhög ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härlig grönska på försommaren, speciellt efter ett regn.

      Radera
  3. Se mig, Medusa är i varje fall bra. har nyligen läst. underbar grönska

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har höga förväntningar på den boken, och det börjar verkligen spännande på en gång. :)

      Radera
  4. Ja, så bra att du ska läsa Vit syrén. Jag vill har några pålitliga recensioner på den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, känns som att det förpliktigar att få till något vettigt sen då... :D

      Radera
  5. Den där understa tyckte jag verkade så härlig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Perfekt bok att läsa på sommaren. Så fint omslag oxå. :)

      Radera
  6. Svar
    1. Sånt är toppen. Man får passa på dessa månader.

      Radera
  7. Manglade dukar och vikta servetter skall även jag läsa. Den verkar så trevlig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är sant trevlig, gillar de historiska miljöerna. Lite idylliskt sådär. :)

      Radera
  8. Fin sommarbild! Oplanerad läsning är det som gäller för mig också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Passar fint på sommaren att köra lite oplanerat.

      Radera
  9. Vilken härlig bild! Ewa Klingbergs bok skulle jag vilja läsa, men min boktrave för juni är redan massiv, så jag får vänta litet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant! Den var verkligen massiv, förstår att det räcker till. :)

      Radera
  10. Soligt och grönt! Jag planerar litegrann inför landet men sen blir det i alla fall lite som det blir...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bäst så, att inte planera för mycket.

      Radera
  11. Jag får vackert vänta på syren och liljekonvalj än. Här blommar dom inte än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De var lite sena i år, om man jämför med föregående år.

      Radera
  12. Manglade dukar och vikta servetter lät som en annorlunda titel

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)