fredag 23 juni 2017

Bokbloggsjerka 23 – 26 juni


På fredagarna arrangerar Annikas litteratur- och kulturblogg bokbloggsjerka. Så här lyder frågan den här gången:

"Vilken författare förekommer mest i din bokhylla?"

Ha ha! Kul.

Gjorde ju faktiskt en bokhylleinventering alldeles nyligen och tog då bilden ovan. Nu hör förstås inte Hemmets Veckotidning från sommaren 1959 till saken (låg bakom hyllraden med böcker), men rätt uppenbart att King flyttat in i våra hyllor igen. Kanske är det fler 40-plussare som återupptäckt denna favoritförfattare från tonåren? Jag bekänner mig i varje fall till dessa. Synd att man gjorde sig av med alla King-böcker man hade då, hade varit en skatt att ha kvar nu.

Vilken fantastisk författare!

Det här får bli min lilla hyllning till The Master of Horror Stephen King såhär på Midsommarafton. ❤️


Glad Midsommar!
animated-flower-smiley-image-0142

24 kommentarer:

  1. vansligt att göra sig av med böcker... gamla veckotidningar är mysig läsning, glad midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ändå måste det göras ibland, rensa bort lite mellan varven. Men visst kan det vara vanskligt! :)

      Radera
  2. Nice! Har fortfarande inte läst något av King skandalöst nog. Måste göra det alltså!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men absolut! Det måste du. :D

      Radera
  3. Håller med om King: många kvaliteter på en gång. Fast jag har bara kanske fem av hans böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så! Många kvaliteter, du har så rätt. :)

      Radera
  4. King funkar tyvärr inte för mig men har förstått att många gillar hans böcker. Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt kan inte passa alla. :)

      Radera
  5. King har jag också mycket böcker av, men de får inte plats i hyllan som det är nu. Men någon gång kanske... Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Platsbrist för böcker i bokhyllorna är ett välkänt fenomen. ;)

      Radera
  6. Svar
    1. Jajamensan, det hade vi. :D

      Radera
  7. har ingen King, men har ibland tänkt att jag borde läsa något. har sett ett par filmer dock. trevlig midsommarhelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Filmerna kan också vara riktigt bra.

      Radera
  8. Så fina King böcker!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är nyutgåvorna fina också! :)

      Radera
  9. Efter jag skrev mitt inlägg så kom jag på att vi har mest King i bokhyllan, men det är makens böcker så därför glömde jag dem :)

    SvaraRadera
  10. Jag har nog några King nånstans, men de är inte många.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är ju bra att det finns några i varje fall. ;)

      Radera
  11. Charmigt med gamla veckotidningar! Jag lånade Stephen Kings böcker när jag läste dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gamla veckotidningar kan vara en lite speciell upplevelse av tillbakablick i tiden.

      Radera
  12. King har vi en del av, mest makens böcker.

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)