torsdag 10 augusti 2017

Preliminär läsplaneringslista


Dags att uppdatera läsplaneringslistan. Några har åkt ut (lästa, pågående, saknas på biblioteket eller bortplockade av annan anledning) och några nya har kommit in. Utgivningsmånad för innevarande år inom parentes nedan.


Hon som vakar
Caroline Eriksson

Höstsol
Lars Wilderäng

X : Den sista platsen
John Ajvide Lindqvist

De sju nycklarna
Åsa Schwarz

De förjagade
(september)
Mikael Strömberg

Det sista experimentet
(september)
Emma Ångström

Koka björn
(september)
Mikael Niemi

Dödsdömd
(september)
Sharon Bolton

Det tyska huset
(oktober)
Arnaldur Indriðason

Det som inte växer är döende
Jesper Weithz

Vita tigern
Christin Ljungqvist

Dödliga mediciner och organiserad brottslighet: hur läkemedelsindustrin har korrumperat sjuk- och hälsovården
Peter Gøtzsche

Jordad
David Jonstad

Kollaps: livet vid civilisationens slut
David Jonstad

Märkt
Kelley Armstrong

Våran hud, vårat blod, våra kroppar
John Ajvide Lindqvist

Den sjunde dagen
Stefan Einhorn

Barnflickan
Hanna von Corswant

Svenska gummistövlar
Henning Mankell

En väktares bekännelser
Elin Säfström

Transparente blanche
Peter Sandström

Skydda din hjärna
David Perlmutter, Kristin Loberg


6 kommentarer:

  1. Några av dem har jag läst och gillat, som En väktares bekännelser, Flickan från ingenstans och Revolvermannen. Jag tycker mig ana en dragning åt fantasy här :)

    Jag måste ju fråga... under hur lång tid är detta? Det är en förfärlig massa böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåja, så ambitiöst är det inte tänkt. Planeringen är väldigt lös och ledig, en del kommer säkert att åka bort medans andra läggs till, och någon tidsgräns (för annat än recex) har jag inte satt. Så mer samlad minneslista än planering är det nog ändå. :D

      Och visst, det har du rätt i! Tänkte inte på det när listan skrevs, där är ju sant en hel del fantasy. :)

      Radera
  2. Vilken härlig lista!
    Jag har faktiskt inte läst en enda av de böckerna så det ska bli kul att se vad du tycker om dem sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa har redan fallit bort, och andra tillkommit, låt säga en dynamisk lista... men några lär jag väl tycka till om, så småningom. :D

      Radera
  3. Jordad och Kollaps köpte jag för alldeles för länge sedan, och måste också verkligen läsa dem nu. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar vara sådär med en del böcker man tänkt att läsa men som inte blir av. Emellanåt poppar titlarna upp i andra sammanhang och man får förnyat intresse. :)

      Radera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)