fredag 11 augusti 2017

Helgfrågan v. 32



Mias bokhörna arrangerar inför varje veckoslut helgfrågan. Frågan att svara på inför kommande helg är denna:

"Vad ser du framemot att göra i höst?" Bonusfråga: "Fredag innebär lite mys för oss i familjen och då kan det bli något extra gott. Jag är extra svag för chips och ostbågar. Vad är du svag för i godis eller snacksväg?"

Bävar enormt inför denna höst (oro är verkligen inte bra, men vad gör man?), skall ändå försöka plocka fram något positivt. Ser fram emot en höst tillsammans med våra två nya familjemedlemmar sedan drygt fyra månader (omplaceringskatter).



Båda är knäkatter och en katt sovande i knät så där på hösten (och alla andra tider på året) är ju trivsamt när man läser böcker. Så det är väl också något att se fram emot.😊


Bonusfråga:

Godis och snacks är inte riktigt min grej. Brukar stå mig på middag och en kopp örtte på kvällen, vardag som helgdag. Så tråkig är jag. Men, om man bortser från det vanligt förekommande för hur det brukar vara, så är det väl troligen inte så tokigt med rostade cashewnötter, gröna oliver och ja... en god bok till det är sen förstås obligatoriskt. Kräver bestämt en arrangerad bild trots att nötterna fixades för annan tillämpning, nämligen Flygande Jacob i en ny version med kokosgrädde, ingen aning om hur det kommer att funka.😅


Helgfrågan och länkar till andras svar hittas till helgen här.


33 kommentarer:

  1. verkligen riktigt söta katter. vi har en kattherre, som aldrig skulle kunna tänka sig att ligga i någons knä. men han spinner så det dånar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysigt med katter som spinner så. ;)

      Radera
  2. Vilka vackra katter! Jag har själv två som båda älskar att sova i knäet! Nötter är så tokgott, älskade verkligen just cashewnötter men sen blev jag allergisk och kan nu inte äta några nötter alls. Men lätt rostade solrosfrön med havssalt är inte fel det heller =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rostade solrosfrön är inte dumt det heller. Kanske pumpafrö passar bra att rosta så också?

      Radera
  3. Katter och böcker hör verkligen ihop. Har en känsla av att många bokbloggare har katt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid haft katt, men detta är första gången med omplaceringskatter, den äldsta hankatten (övre bilden) visade det sig idag inte gå så bra med, tyvärr. Sorgligt men sant. Bäst att ha dem från det att de är kattungar. Den svarta honkatten var som tur var bara ett år när hon kom till oss, så den katten har anpassat sig bättre.

      Radera
  4. Vilken ovanlig teckning den översta katten har, tror aldrig jag har sett en liknande katt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är en ovanlig katt, på alla möjliga vis, fick jag reda på idag. Inga positiva besked tyvärr. Men honkatten har anpassat sig väldigt bra hos oss.

      Radera
  5. Vad mysigt med sociala keliga katter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Honkatten är väldigt mysig, har anpassat sig toppenbra. :)

      Radera
  6. Jag hoppas att hösten blir bra trots allt och att katterna livar upp. Cashewnötter är gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns mycket gott att göra av nötter.

      Radera
  7. Svar
    1. Den lilla är verkligen fin. Mysigt med honkatter som håller sig mycket hemma.

      Radera
  8. Väldigt söta katter! Rostade cashewnötter är en favorit ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Torrt saltrostade på det viset är toppen.

      Radera
  9. Grattis till de nya familjemedlemmarna! Så fina! Det låter väldigt jobbigt att bäva inför hösten, hoppas det blir bättre än vad det verkar just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas verkligen jag också. Väldigt motigt med mycket nu ett tag, hoppas det vänder någon gång.

      Radera
  10. Åh vilka sötisar! Härligt att ha dem i familjen! <3
    Men inte bra att du bävar inför hösten. jag hoppas den blir bättre än du tror <3

    Och vilken fin bild i detta inlägg ;D *stirrar på boken* ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Plöjt igenom mer än halva boken redan, kommer nog att bli utläst imorgon. Den där speciella humoristiskt lättsamma stilen, kombinerat med allvar och djup, så annorlunda och bra. Tycker mycket om. Du kan du! :)

      Radera
    2. ÅHHHHH! Blir så glad! Var tvungen att visa din kommentar för hela familjen :D <3 Tack!

      Radera
  11. Mysigt med katter. Har haft ett antal sådana under mitt liv och ibland längtar jag efter att skaffa en ny. Men jag har inte bestämt om det blir ännu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var utan i ungefär fyra månader fram till april, kändes jättekonstigt att vara utan katt...

      Radera
  12. Det är härligt med katter. Jag är uppvuxen med katter men sedan jag flyttade hemifrån är det enda husdjur vi har haft fiskar. Inte något att kela med direkt. Transformationen ska jag också läsa. Jag har bett biblioteket köpa in boken och det ska det göra. Bibliotek är toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan inte annat än hålla med, bibliotek är verkligen toppen, och så bra att de ville skaffa boken! :)

      Radera
  13. Det är mysigt med katter, jag har själv två stycken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte så mysigt när de tar in möss bara. Lilla honkatten är kvick som attan på det nu sommartid när man har öppet ibland. Hundarna motade förr, men de verkar ha blivit lite lata att hålla koll på just kattens jaktbyten numera. ;)

      Radera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)