måndag 4 december 2017

Tematrio med önskvärda tillskott i bokhyllan

Veckans tematrio presenteras som vanligt av Lyrans Noblesser:

"Berätta om tre tillskott som känns nödvändiga i din bokhylla!"

I sådana fall får det bli tre böcker som varken finns på eller (än) verkar ha beställts av biblioteket. Dessa kunde - så där lite magiskt - gärna få materialisera sig i min bokhylla:



Blå villan av Eva Frantz
Cozy crime i småstadsmiljö och första delen i en serie med polisen Anna Glad. Blev ju verkligen överförtjust i författarens Sommarön och den här senaste måste jag ju bara försöka trolla fram där i hyllan, på något sätt.



De förjagade av Mikael Strömberg
Så frestad att läsa denna... rysare? Behöver verkligen något skrämmande att läsa igen, och igen, och igen. Förväntar mig någon typ av effektiv skräckthriller, hoppas jag har rätt. Abrakadabra! Näpp, hände inget denna gången heller.



Swedavien av Johanna Juneke
Är sen väldigt nyfiken på världen Swedavien. Dystopisk thriller om en framtida värld, och den typen av roman går ju liksom inte att låta bli, i mitt fall. Så en magisk formel för att trolla fram även den vore tacknämligt.


Eller så tar man lärdom av agent Dale Cooper och köper sig en bok kanske? Sitter långt inne, men kan möjligen vara enklare än trolleri.



24 kommentarer:

  1. De två översta kunde jag tänka mig också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst verkar de spännande! Strömbergs skräckroman är tydligen på väg att bli film också. :)

      Radera
  2. Ja i teorin kan de där titlarna locka mig också ...

    SvaraRadera
  3. Ååå, snygge agent Cooper - honom dreglade man över...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst gjorde man det! :D

      Radera
  4. De förjagade har jag läst men de två andra känner jag inte till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite avis på dig som läst De förjagade... ;)

      Radera
  5. Att ge sig själv en bokpresent är väl aldrig fel! Mina nära och kära har slutat försöka ge mig böcker så jag måste ändå alltid ordna dem själv nu för tiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt att köpa böcker till andra, presentkort är ju ett bra alternativ.

      Radera
  6. Kloka ord från Agent Cooper :)

    SvaraRadera
  7. jag tänker ge mig en bok i julklapp. just in case ... han är klok den där agent Cooper. jag har receptet på hans körsbärspaj någonstans. tror jag. Eva Frantz låter intressant

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jösses va dom käka mycket paj och munkar i Twin Peaks. :D
      Eva Frantz skriver trevligt och roande, så ser mycket fram emot denna nya.

      Radera
  8. Tack för tipsen och jätteroligt att se att Swedavien finns med! :) Bra citat av agent Cooper :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Swedavien skall jag försöka få fatt på så småningom. :)

      Radera
  9. Svar
    1. Just nu väldigt nyfiken på dessa tre. Hoppas biblioteket beställer. ;)

      Radera
  10. Swedavien låter lockande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst! Kan bara hålla med. :)

      Radera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)